Absolvováním celého programu se člověku dostane základu potřebného k vývoji jeho vlastností, zvláštností, schopností, PSI-fenomenality, duševnosti, duchovnosti a božskosti. Otázky ukazují, jaký je význam eniologie, enioanatomie a eniopsychologie pro pochopení souvislostí a jednoty hmotného a duchovního, pozemského a kosmického, minulého, přítomného a budoucího.
Na jednotlivých přednáškách musí být věnována pozornost pouze těm otázkám a okruhům, které člověk nemůže samostatně poznat a nemůže vidět všechny enioanatomické souvislosti. Tematický plán výuky enioanatomie jemnohmotných těl člověka a otázky k jednotlivým tématům (viz jednotlivé kapitoly) jsou složeny tak, že mohou být využity jakoukoliv vysokou nebo duchovní školou, různými kurzy a semináři zaměřenými na poznání, výchovu, výuku, zdokonalení a vývoj člověka, jeho těl, vlastností, zvláštností, schopností, funkcí, funkčních možností, duchovního, duševního, PSI-fenomenálního a božského vývoje, zvláště léčení, regenerace, rehabilitace a rekondice. Z těchto témat a otázek mohou být složena jakákoliv další témata výuky enioanatomie a vývoje jemnohmotných těl člověka, která odpovídají zaměření školy.
Seznámení s tematickým plánem a s otázkami k němu umožňuje čtenářům uvědomit si obsah enioanatomie člověka a její význam pro eniomolekulární biologii, eniocytologii, eniohistologii, eniofyziologii, eniomedicínu, eniopsychologii, eniopedagogiku, filozofii, duchovní výchovu, PSI-fenomenální výchovu, teologii aj. Poznání enioanatomie jemnohmotných těl umožňuje provést expertní vyhodnocení známých metodologií, technologií, metod a prostředků výchovy, výuky, zdokonalení a praktického projevu člověka, zkorigovat vlastní technologie, metody a prostředky svého profesionálního zdokonalení, PSI-fenomenálního, duchovního, duševního a božského vývoje.